achtergrond
verhaal icoon

Verhalen

Raak de juiste drijfveren!

Verhalen zetten, anders dan bijvoorbeeld vacatureteksten, automatisch de mens centraal en onthullen iemands drijfveren. Deze drijfveren zorgen ervoor dat we een persoon beter begrijpen. Als we ons als lezer of potentiële sollicitant kunnen identificeren met deze persoon en zijn/haar emoties, zullen zijn/haar overwegingen of bijvoorbeeld carrièrestappen ons makkelijker raken.

Sinds onze start in 2013 hebben we honderden enthousiaste medewerkers geïnterviewd. Deze verhalen zijn gebruikt voor het inspireren van nieuwe collega’s. We horen vaak terug dat sollicitanten zichzelf herkennen in een verhaal en daarom solliciteren.

Door de jaren heen zagen we dat verhalen online beter gedeeld werden door collega’s dan bijvoorbeeld vacatureteksten. Een verhaal van uw medewerker heeft daardoor ook een groter bereik.

Voorbeelden

Ace verhaal
Lees dit verhaal op de website van ACE
Linkedin verhaal
Lees dit verhaal op Linkedin

‘Storytelling’ werft

‘Storytelling’ is vooral een hip woord voor ‘verhalen vertellen’. Doordat ‘storytelling’ gebruikt wordt binnen de Marketing is men vooral gaan inzien dat je richting een doelgroep een verhaal moet vertellen dat de lezer boeit en raakt. Verhalen van medewerkers zijn bij uitstek geschikt om een emotie over te brengen en daardoor potentiële nieuwe medewerkers te raken.

Iedereen wil immers een leuke baan, maar iedereen wil vooral een werkgever die bij hem/ haar past. Waarom is het leuk om bij jullie te werken? Waar zijn jullie medewerkers trots op? Wat is jullie ‘employer promise’ en waarom sluit deze goed aan op de wensen van jullie doelgroep? Vertel dát verhaal.

Wij zijn goed in het maken van verhalen die potentiële nieuwe medewerkers raken. Welke trotse medewerker mogen wij bij jullie interviewen?

Neem contact op

Oprechte content werft écht beter!

Ook jullie organisatie heeft unieke verhalen die raken! Wij willen jullie heel graag helpen om deze verhalen om te zetten in content die werft.

Plan een digitale presentatie of een bel-afspraak in. Samen kijken we dan naar jullie behoeften en wensen. We horen graag van jullie. Vul ons formulier in of mail naar: [email protected]

Aan het verzenden
Inzending gelukt!
Inzending mislukt. Controleer de verplichte velden.
Aan het verzenden
Inzending gelukt!
Inzending mislukt. Controleer de verplichte velden.