Helaas ondersteunen wij geen internet explorer, wij raden je aan om een next-gen browser te installeren

TenneTTSO

Hoe bereiken wij hbo starters? 
TenneT heeft een interessant 2-jarig traineeship ontwikkeld voor hbo’ers elektrotechniek. Hoe bereik je junior elektrotechnisch ingenieurs, en hoe zorg je ervoor dat ze een goede indruk krijgen van ons traineeship én solliciteren?

Tennet case

Looptijd project
1 maand doelgroep-onderzoek
2 maanden website & campagne ontwikkeling
3 maanden (social)campagne

Diensten
Doelgroep-onderzoek
Ontwikkeling foto- & videocontent
Ontwerp en bouw actiewebsite
Opbouwen & optimaliseren campagne
Reportage traineeship

Doelstelling
Aansprekende content maken
6 trainees bereiken, enthousiasmeren en aannemen
Trainees volgen tbv wervings-reportage nieuwe lichting

Vinden en overtuigen

Jonge hbo’ers elektrotechniek hebben de beste baankansen in Nederland. TenneT heeft al jaren een succesvolle samenwerking met enkele hogescholen. Hun Power Minor is bekend bij de doelgroep. Een sterk werkgeversmerk betekent echter niet automatisch meer sollicitanten. Werkgeversbeloften moeten namelijk wel overeenkomen met de wensen van je doelgroep.

Daarom ontwikkelden we content die aansloot bij de wensen van jonge ingenieurs.  We pakten naast het vinden en overtuigen ook het selecteren samen met TenneT op. De nieuwe trainees moesten beschikken over een HBO en MBO diploma elektrotechniek, het leuk vinden om bij een netbeheerder, én ook met hun handen te werken, ze hebben niet meer dan 2 jaar werkervaring, en zijn woonachtig op maximaal 1 uur rijden van de regio-vestigingen Waddinxveen, Weert & Hoogeveen.

 

Content die werft!

De meesten sollicitanten doorlopen enkele overtuigings-fasen. Zie bijvoorbeeld het bekende AIDA-model. We voerden een korte interne en externe doelgroep-analyse voor TenneT uit. Hierdoor waren we beter instaat om te bepalen welke content per fase nodig was.

We gebruikten bestaande video-content over de rol van TenneT in de energietransitie, we schreven een pakkende vacaturetekst die inging op functie-inhoud en persoonlijke ontwikkeling binnen het traineeship. We interviewden enkele oud-trainees en organiseerde een fotoshoot voor hen ten behoede van social templates voor in onze campagnes.

start
boodschap afbeelding

Offline & Online campagnes

Door de Power Minor van TenneT hadden we meerdere ingangen om flyers en posters te verspreiden op hogescholen. Omdat we een relatief korte wervingstijd hadden kozen we voornamelijk voor job-marketing. De boodschap moest gaan over de impact van het werk van TenneT rondom de energietransitie, het carrièreperspectief en vooral de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen in het vakgebied maar ook als persoon. De verhalen van oud-trainees en de social-templates gebruikten we in de online campagnes. We lieten geïnteresseerden landen op een landingspagina die we speciaal voor de doelgroep gebouwd hadden. Voor deze campagnes hebben we Facebook, YouTube, LinkedIn, Instagram en Google (retargeting) ingezet.

Nieuwe trainees één jaar lang gevolgd

We stelden aan TenneT voor om de nieuwe trainees één jaar lang te volgen. We wilden graag hun ontwikkeling op beeld vastleggen. En we wilden deze content graag gebruiken voor de werving van de nieuwe trainees.  We maakten meerdere YouTube-afleveringen, prachtige content die nog steeds gebruikt wordt in de werving van nieuwe trainees.

Investeer in data

De campagnes leverden zeer veel bruikbare data op. Welke advertenties werken het beste, via welke kanalen komen de meesten én beste reacties binnen? De investering in content gaat meerdere jaren mee en ook de data blijft goed bruikbaar. De cost per click en hiermee de advertentiekosten kunnen hierdoor dalen.

Waar kunnen we jullie mee helpen?

We helpen elke klant op een unieke manier, maar het is fijn om te weten waarvoor we je kunnen terugmailen of terugbellen. Om dit te versoepelen hebben we in de onderstaande dropdown een aantal keuzes voorgesteld.
Staat je keuze er niet bij? Vul deze dan in

Aan het verzenden
Inzending gelukt!
Inzending mislukt. Controleer de verplichte velden.
Aan het verzenden
Inzending gelukt!
Inzending mislukt. Controleer de verplichte velden.

Liever bellen?

Vul dan je nummer hieronder in.
We bellen je binnen 2 werkdagen terug!

Aan het verzenden
Inzending gelukt!
Inzending mislukt. Controleer de verplichte velden.
Aan het verzenden
Inzending gelukt!
Inzending mislukt. Controleer de verplichte velden.