Onze missie

Wij geloven dat iedere organisatie unieke verhalen heeft die impact kunnen maken als je nieuw personeel zoekt. Zet je deze verhalen om naar oprechte content zoals vacaturefilms, interviews met trotse medewerkers en bijvoorbeeld social templates, dan bereik en overtuig je meer potentiële kandidaten en het zal leiden tot een betere fit met jullie organisatie omdat talent bewuster kiest om bij jullie te komen werken.

Wij willen organisaties laten zien dat oprechte content werft!

Waarom wij in betere content geloven?

Wij zien dat veel bedrijven nog steeds veel geld verspillen door saaie vacatureteksten te adverteren. Het manko van vacatureteksten is vaak dat de teksten enkel ingaan op werkzaamheden, verantwoordelijkheden en functie-eisen zoals studieachtergrond en competenties. Je leest maar weinig waarom het leuk is om bij jullie organisatie werken. Ook lees je zelden iets over sfeer en carrière-perspectief.

Wij willen organisaties helpen succesvoller te zijn in de werving van nieuwe collega’s door de inzet van aansprekende content. We zien direct voordelen doordat verhalen, foto’s en video’s die ingaan op sfeer en werkgeversbeloften een veel groter bereik hebben, vacante posities sneller invullen, dat nieuw personeel beter voorbereid op gesprek komt en een betere fit met de organisatie en hun team hebben.

Een ander groot voordeel van aansprekende content is dat veel meer collega’s zich opwerpen als ambassadeur van de organisatie. Dit komt vervolgens jullie referral-recruitment weer ten goede. Dit zal vervolgens weer leiden tot lagere werving-kosten.

Een stukje geschiedenis

Een stukje geschiedenis…

In 2013 ontwikkelden we Carrièreverhalen.nl en toonden we aan dat trotse verhalen van medewerkers meer impact en een groter bereik hadden dan vacatures. Dit kwam vooral doordat eigen medewerkers het leuker vonden om verhalen te delen dan de vaak saaie vacatureteksten. Interviews van trotse medewerkers bleken daarnaast veel beter in staat om nieuwe medewerkers te inspireren.

In 2015 zijn we gestart met het maken van korte vacaturefilmpjes ten behoeve van online wervings-campagnes. Aansprekende content bleef beter werven maar nu wisten we de doelgroep nog beter te bereiken.

3 jaar geleden ontwikkelden we onze doelgroep-gerichte-wervings-methode; we zien bij veel bedrijven dat 80% van hun budget & energie gaat zitten in het invullen van 20% van hun ‘schaarste’ vacatures. We ontwikkelden een unieke methode waarbij je deze 20% (kosten)efficiënter en effectiever invult.

Hoe we werken

Om meer en betere reacties op vacante posities te krijgen heb je goede content nodig. Goede content is oprechte content die raakt. Potentiële nieuwe medewerkers moeten zich herkennen en kunnen identificeren met jullie organisatie, met het team waarin ze komen te werken en met de baan die ze gaan bekleden. Als sollicitant zoek je immers niet alleen een nieuwe baan maar ook een organisatie die bij je past.

We starten altijd vanuit het verhaal achter jullie organisatie, teams, vacatures maar ook doelgroep. Deze vertalen we volgens op een creatieve manier naar werkgevers-beloftes en content die van meerwaarde zijn voor jullie doelgroep.

Deze content (foto, film & geschreven verhalen) werven niet alleen beter, ze verstevigen ook de interne sfeer, dragen bij aan werknemers-loyaliteit maar bijvoorbeeld ook aan referral-recruitment en bovenal een algeheel gevoel van trots! Het zal jullie werkgeversmerk en werkcultuur ten goede komen.

Leer ons team kennen

Erik
Erik
Happy customers
Joris
Joris
Ademt Video!
Susanne
Susanne
Passie voor fotografie
Richard
Richard
Ademt design

Wat onze meerwaarde is?

Wij maken content die werft én impact maakt. Content maakt geen impact als het de potentiële nieuwe collega’s niet bereikt. We helpen onze opdrachtgevers onder andere met hun interne communicatie zodat steeds meer medewerkers ambassadeur van de organisatie willen worden. Dit komt het bereik van jullie arbeidsmarktcommunicatie enorm ten goede.

Slimme offline en online campagnes
Daarnaast helpen we onze opdrachtgevers met slimme offline en online wervings-campagnes. Campagnes zijn interessant omdat we dan heel gericht content aan jullie doelgroep kunnen aanbieden. Wij onderscheiden ons ten opzichte van andere bureaus door alle data uit deze campagnes met jullie te delen. Ook ontvangen jullie maandelijks een begrijpelijke rapportage met interessante inzichten over jullie doelgroep.

Ook duiken wij als het ware in het DNA van jullie potentiële nieuwe medewerkers. Jullie werkgeversbeloften dienen natuurlijk wel aan te sluiten op ‘overstap-USP’s’ van jullie doelgroep. ‘Waarom zou ik mijn huidige baan inruilen voor een baan bij jullie?’

Gedurende de campagne zijn we constant bezig om de campagnes te optimaliseren. Doordat we al onze ervaringen & data over jullie doelgroep met jullie delen kan je dit zien als een investering.

Over 3 jaar zoeken jullie namelijk nog steeds soortgelijke collega’s en zullen jullie nog steeds ervaren dat enkel een vacaturetekst niet werft. Start vandaag dus met het verzamelen van data zodat jullie binnenkort zelf ook weten: via welke kanalen kan ik mijn doelgroep het beste benaderen, met welke boodschap, op welk tijdstip, met welke foto/ video, met welke call to action etc etc.

Doelgroep-specifieke-landingspagina
Aansprekende content in combinatie met kennis van jullie doelgroep converteert nog beter als je potentiële nieuwe medewerkers vervolgens kinderlijk eenvoudig laat solliciteren. Dit werft goed door de inzet van een doelgroep-specifieke-landingspagina. Dit is een web-pagina of web-app die zowel mobiel als via desktop goed toegankelijk is. Deze gaat nog kort in op de motivatie en voordelen om te kiezen voor jullie organisatie en vraagt in eerste instantie nog niet om een CV of Motivatiebrief.

Waar kunnen we jullie mee helpen?

We helpen elke klant op een unieke manier, maar het is fijn om te weten waarvoor we je kunnen terugmailen of terugbellen. Om dit te versoepelen hebben we in de onderstaande dropdown een aantal keuzes voorgesteld.
Staat je keuze er niet bij? Vul deze dan in

Aan het verzenden
Inzending gelukt!
Inzending mislukt. Controleer de verplichte velden.
Aan het verzenden
Inzending gelukt!
Inzending mislukt. Controleer de verplichte velden.

Liever bellen?

Vul dan je nummer hieronder in.
We bellen je binnen 2 werkdagen terug!

Aan het verzenden
Inzending gelukt!
Inzending mislukt. Controleer de verplichte velden.
Aan het verzenden
Inzending gelukt!
Inzending mislukt. Controleer de verplichte velden.